"Make Photography Easier" - Katarzyna Tusk

Rzadko kiedy czekam już przed premierą na wydanie książki, ale z "Make photography easier" właśnie tak było. Od jakiegoś czasu obserwuję bloga Makelifeeasier.pl , którego prowadzi Kasia Tusk i jej piękne zdjęcia zawsze robiły na mnie wrażenie. Po pierwsze, ona sama jest bardzo fotogeniczna. Po drugie, miejsca, obiekty, które uwiecznia przedstawione są tak, że mam ochotę być tam razem z nią. Po trzecie, styl pisania Kasi jest wyjątkowy - pisze lekko, bez sprawiania wrażenia, że jest nieomylna, czy wie wszystko.

To pokrótce kilka powodów, dla których zdecydowałam się na zamówienie w Empiku książki zaraz po premierze. Paczkę z książką dostałam w piątek. Weekend był idealny, żeby zanurzyć się w lekturze. Zapoznanie się z treścią książki  zajęło mi dwa wieczory (specjalnie dozowałam sobie  przyjemność obcowania z talentem Kasi). Po przeczytaniu mogę śmiało powiedzieć, że ta książka mnie jednocześnie oczarowała i rozczarowała. Ale po kolei...

Praktyczne rady dla początkujących fotografów

Jeśli nigdy nie interesowałaś się profesjonalną fotografią, ale po prostu chcesz robić ładne zdjęcia z wakacji do prywatnego albumu, albo na bloga ze zdjęciami swoich potraw, czy innych rzeczy myślę, że ta książka jest dla Ciebie. 
Nie znajdziesz w niej zawiłej terminologii ani trudnych do zrozumienia pojęć, ale dowiesz się jak zrobić zdjęcie, żeby uchwycić na nim to, co najważniejsze. 
Kasia uczy nas krok po kroku jak komponować detale na zdjęciu, żeby wydobyć z niego to co najpiękniejsze: począwszy od tła, a skończywszy na fotogenicznym ubiorze i dodatkach.

Pełna zdjęć

Nie w każdym przypadku się to sprawdzi, ale akurat jeśli chodzi o fotografię, to duże znaczenie ma zobrazowanie tego o czym czytamy. Aby nawet taki laik jak ja zrozumiał jakie światło powinno być na zdjęciu i jak się ustawić względem słońca, aby wyjść najkorzystniej pomocny okazał się zbiór czterech fotografii, z których tylko jedna była wykonana poprawnie. 
Zdjęcia robione przez Kasię i wybrane przez nią do jej książki są skarbnicą wiedzy, a obserwując je możemy sami się wiele nauczyć. 

Rozczarowanie

Pewnie zastanawiacie się, co w takiej wspaniałej książce mogło rozczarować. Jak dla mnie, była za krótka. Chętnie poświęciłabym jej kilka wieczorów, a tak naprawdę musiałam się mocno postarać, żeby pierwszego dnia nie przeczytać jej w całości! 
To pierwsza książka o fotografii, którą czytałam i absolutnie jestem zachwycona stylem i prostotą z jaką są w niej przekazane ważne wskazówki.

Komu mogłabym polecić?

Chciałabym Ci polecić książkę Kasi. Myślę, że zainteresuje Cię ona jeśli:
  • Chciałbyś przywozić z wakacji mniej monotonne zdjęcia
  • Zarządzasz stroną internetową i chcesz, żeby Twoje zdjęcia były naprawdę ładne
  • Lubisz fotografować dania, które przygotowujesz i dzielić się nimi na portalach społecznościowych
  • Chcesz ładniej wychodzić na zdjęciach
  • Nie masz aparatu, a chciałbyś robić ładne zdjęcia telefonem
  • Chcesz mieć ładne zdjęcia rodzinne, a nie wiesz, jak zrobić taką sesję
  • Lubisz robić zdjęcia i chcesz się w tym ciągle ulepszać 
Jest jeszcze wiele innych powodów, dla których warto kupić "Make photography easier". Jednym z nich jest promocyjna cena w Empiku (ja kupiłam 20 % taniej). Można ją zamówić tutaj:




Po lekturze

Po lekturze przyszedł czas na zajęcia praktyczne. Sobotnie i niedzielne popołudnie poświęciłam by, zrobić kilka zdjęć. Te uznałam za najładniejsze. Co o nich sądzicie?
Leśna polana skąpana w słońcu. Za radą Kasi, poczekałam na moment, kiedy słońce na moment wyszło zza chmur.
Najlepsze światło do zdjęcia jest godzinę przed zachodem słońca. Ot, proszę. Przy kolei.
Podgrzybek w pięknej scenerii. Tu nic nie musiałam poprawiać po naturze.
Skarby z lasu 
Owoce ognika.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty